vrijdag 24 februari 2012

TPACK, social media, literatuur en lessen

De afgelopen weken ben ik door mijn studie een stuk wijzer geworden op het gebied van TPACK en ook van de verschillende social media.

Allereerst is tijdens de lessen e.e.a. uitgelegd over TPACK. Daarnaast heeft het lezen van verschillende literatuur en het maken van een aantal opdrachten daar nog veel aan toegevoegd:

- de inhoud en doelstelling van TPACK is duidelijk geworden: Brummelhuis, A. ten (2010)
   en    Voogt, J.M., Fisser, P.H.G. &Tondeur, J. (2010), - de voorwaarden voor ict-in het onderwijs zijn helder: Amerongen, M. van, & Brummelhuis, A.
  ten (2011),
- ik heb een beeld van waar ik op dit moment sta t.o.v. TPACK m.b.v de zelftest: Voogt,
   J.M. & Fisser, P.H.G. (2008),
- Ik heb inspiratie gehaald uit een ideeƫnboek over social media in het onderwijs:
   Mijland, E.(2011).
- Ik heb een beeld gekregen van de functionaliteit van de meest gebruikte social
  media, hun kenmerken en toepassingsmogelijkheden in de praktijk  uit het boek
  Digitale didactiek en een opdracht daarover. 

Maar wat ik vooral heb geleerd is, dat ik het echt verschrikkelijk moeilijk vind om met social media aan het werk te gaan

Amerongen, M. van, & Brummelhuis, A. ten (2011). Vier in balans monitor 2011.

Baars, G.J.A., Verkuijl-Wieland, A., Deinum, J.F., Ven, M.J.J.M., van de, D'hease, I.L.G., Linder, E.M., van der (2009). Digitale didactiek. LEMMA.


Mijland, E.(2011) Ideeƫnboek Sociale media in het onderwijs.
Gevonden op 09-02-2012, op


Voogt, J.M. & Fisser, P.H.G. (2008). TPACK-NL Vragenlijst.
Gevonden op 08-02-2012, op

Voogt, J.M., Fisser, P.H.G. &Tondeur, J. (2010). Wat weten we over…TPACK?


Brummelhuis, A. ten (2010). Maak kennis met TPACK.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten